Rector
Jordi Montaña Matosas
Barcelona, 1949
Formació
1971: Enginyer Industrial. ETSIIB, Universitat Politècnica de Cataluya.
1976: Managing innovation. Management Center University of Bradford.
1978: Industrial Marketing. Management Center University of Bradford.
1984: Màster en Direcció i Administració d’Empreses. ESADE.
1986: Doctor Enginyer Industrial. Universitat Politècnica de Catalunya.
1987: Marketing Strategy. IMI (actualment IMD).
2010: Premi Marketing Trends Award’ per la seva contribució a la investigació en disseny, innovació i màrqueting, en el 9th International Congress Marketing Trends de la ESCP Europe.
2010: Distinció d’or de la North American Case Research Association.
Activitats acadèmiques / professionals
1976-actualitat: professor d’ESADE.
1981-1988: Adjunt del degà per a programes de Direcció d’Àrees Funcionals. ESADE.
1983-1992: Fundador i conseller delegat. Quod Diseño y Marketing, S.A.
1985-2000: professor d’Ècole des Hautes Ètudes Commerciales (HEC) Paris.
1985 i posteriors professor visitant de la UCA (Managua), UCA (San Salvador), EAFIT (Bogotà), HEC Lyon, UMIST (Manchester), Indian Management Institute (varies ciutats India), etc.
1986-1992: Director del Departament de Direcció de Màrqueting. ESADE.
1988: Director a Espanya del curs “Public Policy and Export Marketing” de l’Irish Export Board. ESADE y London Business School.
1989-1991: Director acadèmic. Planificación estratégica en marketing. ESADE Madrid.
1989-1992: Ingenieria Cultural S.A.
1990-1993: Director acadèmic d’Euro-India Cooperation and Exchange Programme,
1990-1994: Chairman de l’Interfaculty Group de Marketing. CEMS (Community of European Management Schools).
1991-actualitat: professor ordinari d’ESADE.1997-actualitat: catedràtic de la Universitat Ramon Llull.
1991-1993: Director general i fundador. Societat Estatal per al Desenvolupament del Disseny Industrial (DDI).
1994-1998: President executiu. Integral design and Development.
1994-actualitat: Membre CEMS Interfaculty Group Design and Innovation.
1995-1996: Director del curs DEADE (Unión Europea-Cuba),
1996-2002: Director del Centre d’Estudis de la Mediterrània (CEME). ESADE.
1997-actualitat: Membre del Consell Editorial de la CEMS (Community of European Management Schools) des de 1994 y de la CEMS Business Review des del 1997
2000-actualitat: Membre de la Comissió de Doctorat d’ESADE.
2000-actualitat: Representant del departament de Direcció de Màrqueting a la Comissió de Recerca d’ESADE.
2001-2003: Director acadèmic. Direcció estratègica de la marca. ESADE Madrid.
2003-actualitat: Director de la Càtedra ESADE de Gestió del Disseny. ESADE.
2010-actualitat: Rector de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya.