Vocal del Patronat
Nomenat per la via de l’article 9.2.e) dels Estatuts a proposta de vicepresidència: Fins a vuit persones físiques o jurídiques de prestigi acadèmic, social, empresarial o professional, nomenats pel Patronat, quatre a proposta de la presidència del Patronat i quatre a proposta de la vicepresidència.
Joaquim Albareda Salvadó
Manlleu, 1957
Historiador català, catedràtic d’Història Moderna a la Universitat Pompeu Fabra. Ha esta director de l’Institut Universitari d’Història Jaume Vicens Vives (2007-2013).
Va ser professor de l’Escola Universitària de Mestres Balmes i de l’Escola Universitària d’Estudis empresarials d’Osona.
És autor de diverses publicacions d’Eumo Editorial i director de la Col.lecció Referències fins el número 50 d’aquesta editorial.
En els darrers anys ha centrat la seva investigació en temes de la guerra de Successió d’Espanya (1705-1714) i en la història política del segle XVIII.
Autor de diversos llibres i articles acadèmics i divulgatius.